Frakt og retur
Prisene er oppgitt i NOK. Vi tar forbehold om feil oppgitte priser, datafeil, feilprisede varer, utsolgte varer og utgåtte varer.
Betaling
Vi benytter Klarna til betaling. Har du spørsmål til betalingen kan du kontakte klarne på https://klarna.com/no/support
Frakt
Vi tilbyr fri frakt ved kjøp over 1099,- Overstiger pakken 5kg kommer fraktgebyr på 149,-
Vi tilbyr gratis utkjøring til kunder mellom Froland, Arendal og Fevik.
Ønsker du gratis hjemlevering velger du "Klikk og hent" i kassen og fullfører kjøpet, så kontakter vi deg!
Levering
Varene sendes fra oss innen 1-3 virkedager etter at ordren er mottatt. Dersom det er tomt for en vare kontakter vi deg og informerer om leveringstid. Varer som er på fjernlager har en lenger leveringstid. Leveringstiden varierer fra de ulike merkene. Kontakt oss om du har spørsmål om leveringstid på de ulike merkene.
Uavhentet pakke
Husk at uavhentet pakke ikke regnes som bruk av angreretten.
Vi er desverre nødt til å fakturere for pakker som ikke blir hentet ut hos utleveringsstedet innen fristen. For tiden beregner vi et gebyr på 300,-, for å dekke de utgiftene som påløper ved porto/returporto og pakking. Faktura ved uavhentede pakker sendes ut når vi mottar den uavhentede pakken.
Retur
Ønsker du å returnere varen må den sendes innen 14 dager etter at varen er mottatt. Varen må returneres til:
Løvstad Hestesport
Molandsveien 41, 4846 Arendal
Angrerettskjemaet må fylles ut og følge den returnerte varen.
Vi gjør oppmerksom på at forbruker/kunde/kjøper må bære kostnadene av retur av varer som sendes til oss. Varer som sendes i postoppkrav blir ikke hentet ut.
Som kunde er du selv ansvarlig for å dekke fraktomkostninger på varer du ønsker å angre på. Vi anbefaler også å benytte seg av retursending med sporing. Dersom pakken skulle forsvinne underveis er du selv ansvarlig for den og dens innhold, vi overtar ikke ansvaret for den før den leveres ut til oss. Sporing er derfor alltid å anbefale ved returer.
Varen som returneres må være i en slik tilstand at dens verdi ikke er forringet, alternativt vil den reduserte verdien trekkes fra retursummen i hhl. til angrerettsloven.
Forbrukeren har rett til å teste/undersøke varen for å anse dens art, egenskaper og funksjon.
Men det skal ikke være på en slik måte at varen taper sin funksjon, art eller egenskaper (for evt videresalg)
Forbrukeren skal være nøye og forsiktig i sine undersøkelser, er det nødvendig å bryte forseglingen, skal dette gjøres på en skånsom måte, og tas vare på ved retur.
Ved reklamasjon må varen være rengjort og vasket. Send tilbake pakken i orginalembalasjen og godt pakket med betalt returfrakt. Pakken må ikke sendes med postoppkrav. Du må selv dekke retur av reklamasjoner.
Salgsvare har ingen bytte eller returrett.
Retur av bestillingsvarer:
Bestillingsvarer defineres som varer vi ikke har i vår nettbutikk per bestillingsdato. Ved retur av bestillingsvarer belastes 40% av salgssummen for å dekke inn våre kostnader. Frakt blir ikke refundert.
Spesialbestilte produkter:
Spesialbestilte produkter har ingen retur- eller bytterett/ angrerett. (Custom-made)
Hvordan benytte seg av angreretten?
Du skal alltid få tilsendt per e-post et angrerettskjema når pakken din blir sendt fra oss. Vennligst bruk dette skjemaet når du skal angre kjøpet ditt. Dette skjemaet skal følge den returnerte varen.
Hvordan pakker og sender jeg varen i retur?
Varen skal sendes tilbake i samme tilstand som da den ble mottatt.
Sørg for at varen er forsvarlig pakket slik at den ikke tar skade i returen. Du er ansvarlig for pakken frem til den er i våre hender (Det er høyst anbefalt å sende med sporing), så ta vare på kvitteringen og sporingsnummer.
Har du andre spørsmå vedr. retur og angrerett send oss gjerne en mail på: kristinalovstad@live.no så vil vi hjelpe deg så godt vi kan.